יום שבת, 28 במאי 2011

יהושע חמה או לבנה -


6.א.*השוואה בין בן גוריון להרצל : הרצל הוא ה"חמה" - הרצל הוא זה שהגה את הרעיון להקים
את המדינה היהודית לעם ישראל ועשה מלחמות ומאמצים לזה כמו משה שהוא זה שנלחם אך לא זכה לתוצאות , בן גוריון הוא ה"לבנה" הוא זה שמימש בפועל את הרעיון של הרצל והמשיך מאיפה שהוא הפסיק. , הוא זה שעמד במלחמות וביצע אותם בהצלחה כמו יהושע שממשיך מנהיג אחר לאחר שרכש את הידע שלו ולמד מהטעיות שלו .
*השוואה בין מרטין לותר קינג לברק אובמה : מרטין הוא ה"חמה" הוא היה זה שנלחם למען שוויון זכויות השחורים בארה"ב בתקופה שבה היו אפליות בין השחורים ללבנים , הוא היה בסיכון מתמיד מאחר והוציאו צו להרגו , לבסוף הוא לא זכה לראות את התוצאות שאליהן נלחם ( שוויון זכויות ) ממש כמו משה שלא זכה להיכנס לארץ ישראל . ברק אובמה הוא ה"לבנה" ברק אובמה הוא זה שזכה לראות את התוצאות אליהן מרטין נילחם במאמצים קשים , כמו שמישהו הכין לו את הקרקע והוא רק היה צריך לעשות את הצעד האחרון והוא המלחמה האחרונה לקבלת שוויון זכויות בין כל האזרחים בלי קשר לדת או למוצא , כמו יהושע שהוא "עשה את כל העבודה" ומשה רק "קצר את פירותיו" שיהושע השאיר אחריו .
ב.אני [אנחנו] חושבת שצריך מנהיג "חמה" כי לולא היה מנהיג "חמה" שבא לפני הלבנה הרי בלי קיום ה"לבנה" לא היה ל"חמה" ממי לרכוש את הידע להנהגה , את הלמידה מהטעויות ו "קרקע מוכנה" להמשך העבודה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה